Den ordinære generalforsamling blev afholdt i klubhuset den 11. marts. Herunder kan læses referatet og bestyrelsens beretning.

REFERAT

Tilstede: 
Bestyrelsen samt flere fra gymnastik, svømning og dart og Bråby IF.
17 deltagere i alt. 

1.    Valg af dirigent: Asger Larsen, referent: Eva Palm og stemmetællere: Jette Larsen og Helle Jørgensen. 

2.    Bestyrelsens beretning for det forløbne år
Beretningen vedhæftes separat. 

Bemærkninger:
Annelise Sørensen kommenterede på, at tingene i svømmeafdelingen er blevet meget formaliserede f.eks., at instruktørerne er på kontrakt. Har vi forsikring på instruktørerne? Det bekræftede Mona. 
Annelise mente, at det er et problem, at vi ikke bruger skattefri omkostningsgodtgørelse, som de gør i Haslev Svømmeklub. Hanne forklarede, at det er et lovkrav, at alle instruktører nu skal have timeløn. Eva supplerede med at sige, at der faktisk kun er et par instruktører, hvor det kan være relevant. Øvrige instruktører tjener mere end de kr. 6.600, som de max kan få i omkostningsgodtgørelse. Advokaten hos DGI siger, vi skal holde os til reglerne. Det kan koste os rigtig mange penge i bøde, hvis vi ikke gør det. 

Beretningen blev godkendt.

3.    Forelæggelse af det reviderede regnskab for det forløbne år til godkendelse 
Kassereren tog udgangspunkt i resultatopgørelsen og gennemgik de steder, hvor der er store forskelle. 

Indtægter:
Gymnastik: Der var et tilskud på kr. 15.000 fra kommunen i 2023, som de ikke har fået i 2024.  Det samme gør sig gældende for svømmeafdelingen. 

Dilettant: Flere indtægter end i 2023, da der var mange flere til spisning. 

Arrangementer er jubilæet. Indtægter 30.000 kr. I regnskabet fra 2023 stod der penge under Status. De er også brugt på jubilæet. 

Dart: Holder mange arrangementer i klubhuset, hvilket giver øget omsætning. 

Udgifter:
Gymnastik og svømning: Begge steder er udgifter til lønninger steget, grundet alle instruktører nu skal have timelønninger. Desuden er der brugt penge på instruktøruddannelse i begge afdelinger. Gymnastik har brugt penge til tøj. Svømmeafdelingen vil gøre det i næste budgetår. 

Dilettant: Flere til spisning, dermed også øget omkostninger til mad.

Vi har med åbne øjne brugt penge på jubilæet, da vi mente, det var værd at fejre og samtidigt en god anledning til at gøre reklame for foreningen. 

Administrativt: Det har kostet ca. kr. 30.000 at købe os ind i det nye medlemssystem, Zakobo, hvilket vi gør for at leve op til reglerne om GDPR og fremtidssikre foreningen. 

Klubhuset: En del af de forbedringer, der er lavet på klubhuset, har kommunen betalt. Det er stadig et problem, at tagrenderne ikke er tætte.

Mona har solgt nogle aktier for at få flere likvide midler. Investeringsbeviser gav kr. 5000 kr. i indtægt.

Vi slutter året af med et underskud på kr. 85.000. Det skulle gerne blive mindre til næste år, idet vi næste år ikke skal betale for nyt medlemssystem og jubilæum.  

Regnskabet blev godkendt.

4.    Forelæggelse af bestyrelsens budgetforslag for det kommende år
Vores bedste bud for budgettet for 2025 er et underskud på kr. 18.000. Vi planlægger kontingentforhøjelser og håber dermed at kunne reducere underskuddet. 

Budgettet blev taget til efterretning af generalforsamlingen.

5.    Behandling af indkomne forslag
Ingen indkommet.

6.    Valg i henhold til § 12 af:
a)    Formand – Hanne Castenschiold, genvalgt 
b)    To udvalgsformænd: 
-    Dart – Paw Christiansen, genopstiller ikke
Peter Engslev valgt.
-    Gymnastik – Mette Fisker, genopstiller ikke
Helle Jørgensen valgt.

Hanne takkede de to afgående formænd for deres store indsats. Det var været en fornøjelse af arbejde sammen med jer.
 
7.    Eventuelt
Skraldemand kørte flagstang ned. Ny er sat op på skraldemandens regning. 

Asger takkede for god og ro og orden. 
 

BESTYRELSENS BERETNING for 2024

Foråret 2024 stod i jubilæets tegn!
Det var en kæmpe fornøjelse – i samarbejde med udvalget – at planlægge og gennemføre jubilæumsdagen!

Vi famlede lidt i bestyrelsen, men så kom Pernille og Anette på banen, og så kom der gang i en masse gode idéer!

Helle var allerede tidligt i forløbet primus motor for at få lavet de flotte bluser med tryk. De blev en super reklame for dagen og bruges stadig af mange.
Helle skal have en stor tak for at styre prøvning, bestilling, udlevering mv. af bluserne.

Vi fik en fin artikel i Dagbladet, hængte plakater op rundt omkring og reklamerede flittigt på SoMe.

Pokalerne blev pudset, klubhus og terrasse blev malet, der blev hakket og revet, pudset vinduer og gjort rent, vi var så klar!

Vi fik sammensat et program med gymnastik og underholdning på fodboldbanen og diverse aktiviteter på terrassen. Vi holdt åbent i kiosken og inviterede til festmiddag med levende musik i gymnastiksalen og aftenen. 

Jakob lavede en rigtig fin powerpoint med billeder fra foreningens liv fra 70-erne og op til nutiden. Tak Jakob – den blev så god og fik stor opmærksomhed på dagen. En kortere udgave kan stadig ses på hjemmesiden.

Kirsten Pedersen forfattede en jubilæumssang om de 50 år, som vi sang om aftenen til festen – flot arbejde og festligt at kunne synge sin egen jubilæumssang, tak Kirsten!

Det blev en rigtig god dag og aften, hvor mange lagde vejen forbi og nød aktiviteterne og samværet og det gode vejr.
Tak for gaverne som Bråby IF, HTT, Kirsten og Torsten og kommunen gav os.

Og en KÆMPESTOR tak til alle, der hjalp med forberedelserne og ikke mindst oprydningen, der var faktisk mange ting, der skulle gøres og uden alle de gode mennesker, var vi ikke kommet i mål.

Bestyrelsesmøder mv.
Vi har holdt fire bestyrelsesmøder januar, maj, august og oktober.
Medlemstallet er steget med 38 til nu 389, det skyldes flere svømmere og flere gymnaster. 
Vi hører, at vi bliver tilvalgt fordi vi er rummelige, har en god tone, har mange veluddannede instruktører og gode faciliteter/redskaber. Det er en stor ros til os, til udvalgsformænd og instruktører, at vi kan trække medlemmer herud i konkurrence med tilbuddene inde i Haslev. Ros til jer!
Bordtennis og badminton ligger stabilt og dart er til stadighed svagt stigende.

Regnskabet for i år udviser et betydeligt underskud, det kommer kassereren selvfølgelig tilbage til, men jeg vil allerede nu sige, at det skyldes to store poster, som vi med åbne øjne har valgt at bruge penge på. 
Nemlig jubilæet og aftalen med Zakobo om ny hjemmeside med medlemsregistrering og økonomistyringssystem.

Allerede for flere år siden var DGI fremme og gøre opmærksom på, at man skulle overholde de gældende GDPR-regler, som blev indført i 2018. Og sidste år kom kravet om tidsregistrering.

Vi deltog i foråret i et møde arrangeret af kommunen med folk fra DGI, hvor det blev gjort helt klart, at fremtiden ikke er excel-ark på private ikke sikrede pc-er. 
Foreningen er dataansvarlig, skal kunne dokumentere behandling, opbevaring, sletning af de data, vi er nødt til at have på medlemmerne.
I første omgang opfyldte vi kravet om at oplyse om vores persondatapolitik og fortegnelsespligten på hjemmesiden.

Men vi indså, at det ikke var nok og entrerede efter grundig orientering med Zakobo, som kan tilbyde en hjemmeside med integreret medlems- og økonomistyring.
Arbejdet med at omlægge medlemmer mv. til den nye platform er i fuld gang, men opgaven er noget større end forventet. Eva har påtaget sig opgaven, det er vi alle meget taknemmelige for. Det skrider fremad, og vi håber at kunne åbne for siden lige inden påske, så den er klar til tilmelding til svømning til sæson 25/26.
Stor tak til Eva!
Det har kostet nogle penge, men både for at kunne overholde gældende lovgivning og for at være fremtidssikrede besluttede vi denne løsning.

Ud over bestyrelsesmøderne har vi deltaget i møder om SoMe/FaceBook, rekruttering og fastholdelse af frivillige og rusmidler.
Også deltaget i Benny Agergaards afskedsreception, skal møde hans efterfølger på torsdag.

Juleølsmagning
Holdt vi i år privat hos Eva og Henning, da der ikke var tilmeldt ret mange.
Vi holder en pause og ser om der er nogen der savner arrangementet.
Vi, der deltog, havde en fin aften med ny viden om øl og masser af gode smagsindtryk.

Bråby Heldagsskole
Vi har stadig nogle udfordringer ift. samarbejdet med skolens ledelse dels ift. at overholde aftaler om adgang til vores redskaber, dels ift. aflysninger af salen på fredage og endelig ift. at få en ordentlig aftale om parkering i stand.
Aftalen om booking af tider i Foreningsportalen er nu, at SIF fast har salen mandag-fredag 15.30-22 og søndag 11-12. Og aulaen mandag, tirsdag og onsdag 15.30-22. 
Det giver udfordringer de dage, hvor de har møder sent, og der er for mange fredage, der bliver aflyst.
Kommunen har været inde over og givet udtryk for, at vi skal sige til, hvis det tager overhånd.
Det halter med at have styr på evakueringsplaner i forbindelse med større arrangementer, det er et krav at der indsendes tegninger over stoleopstilling, antal deltagere mv. men Thomas hænger i bremsen.
El-ladestanderne giver både skolen og os udfordringer, da man kun må holde der i tre timer. Skolen vil ikke forfølge synderne. Det er Clever, der administrerer dem.
Rullegardinerne i gymnastiksalen er møre – løsningen er at fastgøre dem, vi har tilbudt at gøre det.
Internetdækningen fra 3 er for dårlig, men vi kan ikke gøre noget.
Skolen er købt/overtaget af Kenneth og Tina, som kører den videre, der er ikke noget om, at de vil købe den.

Klubhuset
Træværk på terrassen og gavlene er blevet malet, og vi har fået en ekstra varmepumpe – begge dele blev betalt af kommunen.
Taget giver stadig problemer, det er vanskeligt at få de inddækkede tagrender tætte, de er rensede.
Flisekanten er rettet op, og der er fyldt asfalt på i kanten.
Græsset bliver konstant kørt op, fordi bilerne er nødt til at blive parkeret rundt om og bag ved huset.
Bænken kunne ikke holde eller rettere muren. Den kommer nok ikke op igen.
Der er stemning for at sætte priserne op. Indtægter og udgifter hænger ikke sammen.
Lidt mere rengøring ville gøre underværker.

Dilettant
Stykket hed Utøj og Naboskab, der var 40 lørdag eftermiddag 111 lørdag aften, 88 mandag aften.
Et godt PR-arbejde gør underværker.

AKTIVITETER

Dart 
Vi er i øjeblikket 22 licensspillere, så pladsen er trang
Vores store unge talent August er gået til Vordingborg, hvor der er flere ungdomsspillere. Med ham flyttede Jakob.
Vi har tre hold i Danmarksserien, et hold i Hverdagsrækken og et hold i Old boys 50+. 
Førsteholdet forventes at kæmpe om oprykning til 3. division, men oprykning er afhængig af, hvordan det går i de højere rækker. 
Vi er ved opdatere hele vores scoringssystem, så det passer med DDU's system, hvor det hele styres via tablets. 
Vi har fået sponsor-aftaler på køb af nye dartskiver og kvajeringe med logo på, og også aftale om nye tablets. 
Paw skaffede gratis T-shirts med reklametryk, der kom faktisk dobbelt antal.

Svømning
Når vi kigger ud over året, så må vi sige, at det går OK med instruktørerne – bare der ikke er nogen, som melder sig syge 😉 Vi er privilegerede ved at have indtil flere hjælpetræner/afløsere. Det er mest instruktører, vi mangler.

Karina Mørkeberg er blevet ny instruktør ved siden af Manuella. Det fungerer rigtig fint.
Lønningerne for nogle af de ældre instruktører er steget, da der nu i stedet for skattefri omkostningsgodtgørelse udbetales normal løn.

Vi holdt instruktørmøde den 8. april, hvor der var stort fremmøde og god opbakning fra torsdags-instruktørerne. Alle sagde ja til at forsætte i sæsonen 2024-2025. 
Vores instruktør, Susan Hemmingsen, som har haft holdene tirsdag formiddag, stoppede i juni. Ikke på grund af samarbejdet med os. 
Der har været en del udfordringer med at finde en ny instruktør, men det er lykkedes at lave en aftale frem til jul med Sisse Olesen, som også var instruktør for Haslev Svømmeklub. Sisse var også instruktør for os i det lille bassin indtil jul.

Vores to store årlige arrangementer; Distancesvømning og Kulturnatten var ikke så godt besøgte, som vi kunne ønske os. 
Distancesvømning: Kun 67 svømmere, som dog svømmede 93.350 m. Hvilket vil sige, at hver enkelt svømmer i gennemsnitlig har svømmet 1.393 m, hvilket må siges at være rigtig flot.
 
Kulturnatten var ikke supergodt besøgt; 20-30 gæster. Hvilket var en generel oplevelse i byen. Måske skyldes det regnvejr. 

Humlebo Børnehave, som svømmer hos os hver tirsdag formiddag: Der er kommet en ny leder, Marianne. De er stadig meget glad for at komme i svømmehallen. Ledelsen har hævet prisen for børnene i børnehaven, så det bliver inkl. svømning.

Vi kigger ind i fremtiden med flere nye tiltag:
•    Nyt medlemssystem, Zakobo.
•    Nye kontrakter og tidsregistreringer for alle instruktører. Et lovkrav som vi skal leve op til.
•    Nye skærme i publikumsområdet i hallen indført af kommunen. Denne kan kun styres af Signe i hallen. Eva sender jævnligt opslag til Signe, så der bliver reklameret godt for os, både når vi er i hallen, men ikke mindst, når vi ikke er der.  
Disse ting vedr. mest Eva, da de er rent administrative. 
Svømmehallen er meget fleksibel vedr. livredderprøver: instruktørerne får mulighed for at komme i hallen over 2 søndage i august; første gang for at træne og anden gang til selve prøverne. Alle bestod inkl. en sej hjælpetræner, som var til prøve for første gang. 

Ved vores instruktørmøde i august, ugen før sæsonstart, er det nu blevet en fast tradition, at vi starter med lidt at spise, som Jette og Bent står for, så holder vi møde, og så slutter vi af med at spille krolf. De to krolfinstruktører, som guidede os igennem, bemærkede, at vi havde en fest. Tak til Bent, Jette og Pia for at arrangere aftenen. 

Efteråret bød på lidt færre tilmeldte end vanligt. Vi ligger dog stadig på omkring 200 svømmere. Til gengæld er der flere svømmere, som er mere udfordrede og urolige. Ved at sætte en ekstra hjælpeinstruktør på både i det lille bassin og i den lave ende af det store bassin, så er vi kommet godt igennem.

Som altid en stor tak til svømmeudvalget, som altså nu er udvidet med Karina. Tak for opbakning, sparring og hjælp i hverdagen. Tak til bestyrelsen her for ja, det samme: Opbakning, sparring og stor hjælp i hverdagen 😊 


Gymnastik
Det går godt i gymnastik, der er stort set det samme antal af børnegymnaster, lidt flere voksne, men gerne flere.
Det koncept med at have forældre med på holdene, som tryghed for forældre og børn giver mange gymnaster. Stille og roligt trækker forælderen sig tilbage, så det er et fint koncept, og det fastholder vi.

I foråret havde vi ca. 80 børn på fire hold.
Forårs gymnastik var fordelt på to dage, med 47 deltagere i alle aldre.
Airtrack/spring gav opvisning til jubilæet.

I efteråret var der igen ca. 80 børn fordelt på fire hold. 
Vi delte far/mor/barn holdet i to hold, 0-2 år og 2-4 år. Der var så mange på holdet, at det var svært at tilgodese alle. Med aldersopdelingen får alle mere ud af det. 

Vores hockey hold er der gang i, de træner hele året, der er kommet nye unge spillere til, og vi tager ud til små miniturneringer i lokalområdet. 
Vi har i efteråret taget initiativ til at være med i hverdags floorball i DGI, og vi ser frem til at få nogle gode kampe der. 

Vi kan se, at der hele året er forespørgsler på, om vi har plads på holdene, og der er altid plads, da vi er åbne for alle (også for dem der har det motorisk svært eller bogstaver). Vi siger ikke nej til nogen, men finder en løsning.

Så det ville være godt med en hal, ønsket er en multihal. Grund da vi alle vil træne tidligt på dagen.

Der er ikke indkøbt nyt stort udstyr i denne sæson, kun lidt sansebolde og elastikker, men vi har solgt lodder i Kræftens bekæmpelses julelotteri. Det gav et lille tilskud til indkøb, men det viste sig noget sværere at få solgt lodderne, end vi havde forventet.
Vi kunne godt tænke os mere plads til redskaber, et rum der kan låses af, så vi kan have dem i fred.

Der har i år været udskiftning af instruktører, nogle skal videre i deres uddannelser, men så har nye meldt sig, og det er jeg rigtig glad for, så vi stadig kan tilbyde den fantastiske, gode gymnastik hos os.

Der er afholdt gymnastikopvisning, sommerafslutning, jubilæum og juleafslutning og som altid med stort fremmøde.
Stor tak til alle instruktører og alle de hjælpsomme folk, der villigt stiller op, når vi har brug for jer, uden jer ville det være svært at gennemføre, STOR TAK.

Bordtennis
Året 2024 sluttede med den bedste sportslige præstation til dato for vores førstehold i serie 1. For første gang i 10 sæsoner kvalificerede vi os til oprykningskampe til Østdanmarksserien og kvalifikationen skulle foregå over flere kampe. 
Den første kamp blev vundet 8-4 over Kildeskoven, som var Nordsjællands bud på en oprykker. Hernæst skulle vi møde Tølløse, som var nedrykningskandidat fra Øst-serien, og her led vi desværre et nederlag på 4-8 efter en tæt kamp. 
Sæsonen sluttede heraf i marts med stor succes trods alt og vi spillede klubmesterskab, som blev vundet af Mathias Nielsen. 
Vi trænede stillede og roligt frem mod august igen og 24/25 -sæsonen indledtes med lidt mandefald og lidt skader og vi var efteråret igennem været lidt færre til træning, men fortsat haft 5-6 mand til rådighed til turneringsholdet. 
I skrivende stund overlever 1. holdet endnu engang en solid sæson i serie 1, hvor modstanden i kampene igennem har været væsentlig højere end i sidste sæson. 
Kammeratskabet og sammenholdet er stadig vores omdrejningspunkt i klubben og vi holder klubmesterskab igen her i marts og slutter med bowling og spisning for alle. 
Vi er lidt usikre på hvordan fremtiden ser ud for vores fælles sport, men vi tager en seriøs drøftelse inden næste sæson. 
Tak for opbakning fra klubben/bestyrelsen og tak for et godt 2024 🙂

Badminton
Der har hverken været problemer i Nordskovhallen eller på Svalebækskolen – bortset fra aflysninger – oprydning, parkering mv. har ikke fået påtaler.
Vi har fået nyt net på S. Har plads til flere spillere.

Tak fra mig til jer – det er en fornøjelse at arbejde sammen med jer!
 

 

 

Vores sponsorer