Persondata oversigt pr. 1.4.2021

Fortegnelse over behandlingsaktiviteter i Svalebæk Idrætsforening,

CVR nr. 33 70 39 10

 

 

1. Hvem er foreningens dataansvarlige
(som regel er det bestyrelsen, der har det
juridiske ansvar for behandling af personoplysninger)

 

Følgende bestyrelsesmedlemmer:


• Hanne Castenschiold, 2216 8770, castenschiold@godmail.dk
• Mette Fisker, 4019 3233, mettemarie52@hotmail.com
• Mona Jensen, 3033 4827, mona_jensen@mail.dk
• Eva Palm, 2857 2127, palm@mbits.dk
• Torben Nielsen, 2714 4181, tjjnielsen@hotmail.com
• Morten Poulsen, 2891 2161, morten.breg.poulsen@gmail.com
• Paw Christiansen, 5178 5852, paw.helmer@gmail.com

 

2. Hvorfor behandler I personoplysninger?

 

• Varetagelse af medlemsforhold og lederes forhold, herunder aktiviteter, kommunikation, medlemsmøder, generalforsamlinger
og kontingentopkrævning
• Administration af foreningens eksterne relationer, herunder fx
indberetning til kommunen eller andre aktører
• Indhentelse af børneattest på frivillige
• Udbetaling af løn, godtgørelser og skatteindberetning for foreningens ansatte

 

3. Hvilke personoplysninger behandler I?

 

Almindelige personoplysninger:

 

• Navn
• Mailadresse
• Telefon
• Adresse
• Fødselsår
Oplysninger om strafbare forhold (børneattest) og CPR-nummer

 

4. Hvem behandler I oplysninger om?

 

Vi behandler oplysninger om følgende kategorier af personer:

 

• Aktivitetsmedlemmer
• Trænere og instruktører
• Bestyrelsesmedlemmer

 

5. Hvem videregiver I oplysningerne til?

 

• Vi videregiver almindelige personoplysninger om medlemmer til
kommunen, da det er en forudsætning for at få tilskud
• Vi videregiver CPR-nummer til politiet, når vi indhenter børneattester



6. Hvornår sletter I personoplysninger, I har modtaget?

 

• Vi opbevarer almindelige personoplysninger på medlemmer som
udgangspunkt indtil medlemskabets ophør
• Oplysninger om strafbare forhold, sletter vi straks efter, at behandlingsformålet er opfyldt
• CPR-nummer indeholdt i bogføringsmateriale gemmes i 5 år fra
regnskabsårets udløb
• Børneattestoplysninger opbevares, så længe personen fungerer i
sit virke

 

 

7. Hvordan opbevarer I personoplysninger?

 

• Vi opbevarer alle personoplysninger på hhv. formandens, kassererens og/eller aktivitetsformændenes private pc-er, hvortil de kun selv har adgang
• Personoplysningerne registreres under den aktivitet, som den
pågældende tilhører

 


8. Hvordan lever I op til lovens krav om datasikkerhed. Hvad gør I hvis der opstår et brud eller jeres data og systemer bliver hacket?

 


• Vi kontakter Datatilsynet og evt. politiet, hvis alle eller nogle af
personoplysningerne bliver stjålet, hacket eller på anden måde
kompromitteret

 

9. Hvad kan jeres IT-system, og hvordan beskytter i de persondata, I har i jeres ITsystemer?

 


• Systemet har ikke en automatisk slettefunktion, så vi gennemgår
jævnligt oplysningerne manuelt
• Vi indsamler ikke flere oplysninger end nødvendigt og kun almindelige personoplysninger
• Vi opbevarer ikke personoplysninger længere end nødvendigt
• Vi anvender ikke oplysningerne til andre formål, end de formål,
som oplysningerne oprindeligt blev indsamlet til

Vores sponsorer