Bordtennis

Velkommen til Svalebæk IF - Bordtennis

Svalebæk IF's Bordtennisafdeling har eksisteret siden 1990. Afdelingen startede i det små med hyggetræning, og hvor det sociale for børnene var i højsædet. Sidenhen kom der trænere til afdelingen, og antallet af medlemmer steg støt op gennem årene. I starten af 00'erne begyndte vi at tilmelde til forskellige DGI og ØBTU-stævner, og langsomt begyndte afdelingen og forme en både social og konkurrencepræget linje, og alle blev tilgodeset på deres respektive niveau. Foreningen gav tilskud til større stævner og arrangerede bordtennisture og -lejre og flere gange deltog Svalebæk IF ved LM i Vejen, som blev et årligt afslutningsevent for hele afdelingen i mange år.

Senere blev afdelingen udvidet med en seniorafdeling, og vi startede i serie 4 med et hold, og i dag 2022 er vi nu repræsenteret i serie 1, hvor vi har været fast deltager i nu syv sæsoner i træk. Det er vi faktisk lidt stolte af!! De senere år har vi være flere hold i både serie 2 og serie 3, og vi har sågår prøvet at vinde kredsmesterskabet i serie 2 for nogle år siden.

Ungdomsafdelingen er i dag forsvundet helt. Det skyldes mest, at Svalebækskolen blev nedlagt i 2012, og gradvist forsvandt grundlaget for ungdomstræning. Børnene plejede at kunne gå til træning umiddelbart efter endt skole og SFO - men dette stoppede desværre ifm. lukningen.

Men vi har holdt fast i seniorerne. og vi har holdt fast i at kunne prioritere både det sociale og det konkurrencemæssige i vores sport. Og vi har altid været glade for at kunne være aktive i Svalebæk, som danner nogle gode og solide rammer om vores sport.

20230213 210603 (002)

Svalebæk's Thomas Beierholm måtte hele 2 gange på sejrsskamlen ved årets ØM-mesterskab i Taastruphallerne, hvor det blev til en flot 3. plads i singlerækken for Veteran 40-50 samt i doublerækken i samme klasse sammen med Jacob Kofoed. Kæmpe stort tillykke med de 2 bronze-medaljer !!! :)